LOKALNY PORTAL

NOWE MOŻLIWOŚCI DLA AGENCJI NIERUCHOMOŚCI
Wyszukiwanie
we found 0 wyniki
Wyniki wyszukiwania

Nowy zwyczaj – prywatne oferty na stronach lokalnej agencji nieruchomości

Opublikowane przez admin w Lipiec 14, 2016
| 0

  Wyobrażam sobie, że wielu pośredników odpowie na to pytanie przecząco. No bo coś takiego można uznać za porównywalne z wpuszczeniem lisa do kurnika.

Nie dojść, że ktoś nie chce zapłacić prowizji, to jeszcze ja mam go reklamować? – pomyślą. – Toż to czyste wariactwo!

Tylko, skoro to jest “wariactwo”, to dlaczego wiele agencji na zachodzie stosuje tą metodę?

Rozważmy na chłodno wszystkie za i przeciw.

  1. Owszem – Agencja może “odprawić” takiego klienta, i nie uzyskać w zamian prowizji.
  2. Jednak – Klient ma wybór i może nie skorzystać z usług żadnej agencji, ale sprzedać nieruchomość za pomocą portalu. W takim przypadku agencja zupełnie nic nie uzyska.

Ogólnie rzecz biorąc korzyść z nie nawiązania jakichkolwiek relacji z potencjalnym klientem jest zerowa.

Dlatego, aby nie wyjść całkiem na zero, może warto umożliwić takiemu klientowi wstawienie ofertę na agencyjną stronę internetową?

  1. Oczywiście zamieszczanie ofertę naszej stronie może być płatne. Chociaż nie ten zarobek z tytułu ogłoszeń wydaje  się najważniejszy.
  2. Wpuszczając klienta na naszą stronę agencja zyskuje jego dane kontaktowe. A to oznacza że jeśli nie uda mu się szybko sprzedać oferty,  to pośrednik będzie miał komu zaproponować usługi właściwego pośrednictwa, za normalną prowizję. W tym przypadku korzyścią pośrednika będzie pozyskanie oferty, której w inny sposób mógłby nie zdobyć.
  3. A jeśli nawet, nie uda się przyjąć takiej oferty, to i tak pozostaje korzyść wynikająca z tego, że “prywatne” oferty będą pozytywnie wpływać na pozycjonowanie strony agencji w wynikach wyszukiwania.
  4. No i na koniec – potencjalni kupujący mogą zostać “przyciągnięci” taki bezpośrednimi ofertami, ale… to wcale nie znaczy, że nie kupią czegoś co oferuje pośrednik.

Przenoszenie zwyczajów z rynków zagranicznych na rynek polski może przynieść korzyści, ale może też okazać się,  że jest zupełnie bezzasadne.

 

 

W tej chwili w Polsce pojawiają się pierwsze agencje, które wdrażają ten system.

Trwają dyskusje: czy wstawiać takie oferty za darmo, czy też wymagać jakiejś niewielkiej opłaty?

Technicznie, wszystko można przeprowadzić bez nadmiernego zaangażowania czasu pracy Agencji. Ale “technika” to nie wszystko. Potrzebne są chęci i zainteresowanie klientów. Z wielkim zaciekawieniem będę śledził doświadczenia pośredników wprowadzających tę usługę na polski rynek nieruchomości.

Porównaj Oferty